Co jsou Palec modrý CZ Reklamace?

CZ Reklamace představuje otevřený reklamační systém pro reklamace zboží a služeb u e-shopů se sídlem v České republice (CZ e-shopy). Zjednodušuje a sjednocuje reklamační proces, který je dnes pro řadu prodejců i spotřebitelů absolutně nepřehledný a tím pádem nespolehlivý. Sjednocené reklamační formuláře, postupy a lhůty, odpovídající všem zákonným požadavkům, tak přesně to jsou CZ Reklamace. Transparentní reklamační platforma pro obchodníky a spotřebitele.

 

Plus infoVýhody pro obchodníky

Jestli to co děláš, děláš poctivě a dobře, potom se ukaž. Nemusíš dělat ve svém e-shopu reklamace tak, aby se o tom skoro nikdo nedozvěděl. Je to ta nejlepší reklama, kterou můžeš mít. Často do toho musíš hodně investovat ze svého, aby zákazník byl ve finále spokojený. A kdo se to pak dozví? Nikdo! Nic z toho nemáš. A přesně pro takové případy je dobré se nebát dělat reklamace na otevřené platformě.

V tom je ta výhoda, že jeden spokojený zákazník, ti přivede deset nových. A pak jsou tu zákazníci, kteří to občas jen zkouší. Hledají nesmyslné vady nebo vady způsobují a ty obchodníčku to pak zaplať. Tak i na takové si na otevřené platformě snadněji posvítíš. Je to oboustranný.

Je úplně zbytečné zaplevelit si e-shop věmožnými certifikáty, které už snad ani nikdo normální nesleduje. Tahle epizoda certifikátů na všechno je už dávno mrtvá a spolehlivý e-shop z tebe neudělá. Jenže dobře vyřešená reklamace na otevřené platformě 100% ano. To je ten servis, to je ta spolehlivost, kterou si žádným certifikátem nekoupíš.

Otevřená reklamační platforma CZ Reklamace není jen zprostředkovatel jednotných pravidel a reklamačních formulářů, ale i partner. Průběh tvé reklamace evidujeme, to znamená, že když si s něčím nebudeš jistý, poradíme, když tě někdo bude chtít napálit, tak pomůžeme. Nejsi na to sám, to je další výhoda.

Plus infoVýhody pro spotřebitele

V prvé řadě máš 100% jistotu, že na CZ Reklamacích nenajdeš e-shop, za kterým nikdo nestojí. A že jich je na čekém internetu požehnaně. Tohle je důvod, proč vůbec otevřená reklamační platforma pro CZ e-shopy vzniká. Je to vlastně ten hlavní a jediný důvod.

Určitě znáš hodně obchodníků ve svém městě, kteří prodávají dlouhá léta v kamenném obchodě a pak si k tomu zřídí ještě e-shop. Ty třeba víš, že je na ně spolehnutí, že ti vyjdou ve všem vstříc, ale na tom e-shopu to kolikrát není poznat. Někdy tam třeba chybí popisky, ceny nejsou úplné, grafika nic moc a o obchodních nebo reklamačních podmínkách ani nemluvě. Byrokracie je v tomhle už nad lidské síly, takže si takových e-shopů málokdo všimne a ani Google to nezachrání, ten točí jen pár desítek e-shopů. A přesně takové méně dohledatelné e-shopy tady najdeš i když nebudou dokonalé, ale najdeš je tu. Proč? Protože je za nimi někdo, na koho se můžeš spolehnout. A přesně o to jde v obchodě na prvním místě, že se můžeš na svého obchodníka spolehnout.

CZ Reklamace tady nejsou od toho, aby e-shopy někdo hodnotil, ale aby zákazník internetového obchodu našel snadný reklamační postup nebo ten správný formulář, jak zboží reklamovat i v tom nejméně dotaženém e-shopu.

Plus infoPlatí i na velké e-shopy

Velké korporátní e-shopy mají většinou už své vnitřní reklamační mechanismy pevně zakotvené v jejich vlastních obchodních strukturách, takže reklamace se řeší víceméně automaticky. Když něco reklamuješ, tak na všechno je elektronický formulář, všude se musíš registrovat a postupuješ tak, jak je naprogramováno. A to může být někdy problém, protože způsob reklamace je natolik sofistikovaný, že občas můžeš jedním kliknutím odsouhlasit něco, co bys pak nejraději vzal zpátky.

Navíc u řady předtištěných formulářů, bývá občas malým drobným písmem napsáno něco o obchodních podmínkách, což ve finále může znamenat, že se vzdáváš některých svých spotřebitelských práv. Jedním podpisem tak můžeš souhlasit s něčím, co pro tebe nemusí být moc výhodné.

Proto i na velké e-shopy používej stejný CZ reklamační formulář, jako na každý jiný e-shop. Nauč se to! Vyhneš se tím všemožným komplikacím, protože zákon je vždy na tvé straně. Pokud budeš používat správný vzorový formulář pro reklamace, bez všemožných korporátních kliček, tak se nemůže stát, že ti pak někdo řekne, že jsi "něco podepsal".

Plus infoRegistrované CZ e-shopy

*CZ e-shop = e-shop se sídlem v ČR

Každý e-shop, který požádá o registraci na CZ Reklamacích, musí mít akceptaci CZ Reklamace zakotvenou přímo ve svých obchodních podmínkách. Bez toho se žádný e-shop nemůže ohánět nějakou otevřenou CZ Reklamační platformou, když nic z toho není zakotveno v jeho obchodních podmínkách. Je to důležité proto, aby každá odeslaná reklamace na e-mail vybraného CZ e-shopu, prostřednictvím této reklamační platformy, byla v případě soudních sporů právně vymahatelná. Bez akceptace CZ Reklamací neexistuje registrace CZ e-shopu.

V současné době je možná pouze předběžná registrace, kde na e-mail dostaneš info, co všechno si musíš připravit a také na co se musíš připravit. Pravděpodobný termín, spuštění registrace se všemi obchodními podmínkami pro CZ e-shopy květen 2025.